Tuesday 19 February 2013

indahnya mengenali DIAA

assalamualaikum,

so today i just wanna sharing with you about..... jeng jeng jeng. hahaa aku nak cakap pasal prinsip. semua orang ada prinsip hidup masing masing. am i right ? hmm dahulu, prinsip hidup aku lain, dan sekarang prinsip hidup aku da berubah.  iaitu, biar orang buat kita, jangan kita buat orang. yup ! pengalaman hidup membuatkan aku lebih matang sekarang. even macam macam aku kene hadapi, susah ke , senang ke, tapi tanpa ujian ujian tuu, tade la aku boleh kuat sampai macam ni, ramai orang kata aku ni kuat. semangat yang aku ada, tak semua orang ada. tapi kalau difikirkan, mana datangnya kekuatan tu ? datangnya dari ALLAH SWT. alhamdulillah. seperkara yang aku dapat belajar, iaitu tentang indahnya apabila kita mendekati Allah dan mengenali Allah. ya, aku ngaku, dulu aku bukannya baik sangat punn, tapi takde la aku kata aku da baik sekarang ni. cuma ada perubahan dalam diri. kalau dulu slalu tinggal solat, alhamdulillah sekarang dah semakin okay. kalau dulu selalu freehair, kejap on kejap off. tapi sekarang dah sentiasa bertudung. cuma kene la baiki lagi dari segi pemakaian. sikit sikit dahulu tapi harus lah sentiasa berusaha baiki diri. kannn ? syaitan tu sentiasa ada untuk menghasut kita. terpulang pada kita untuk memberi mereka menang atau kalah.

kalau tengah bersedih, ingat lah ALLAH. ngadu pada diaa. luahkan semua. ingat lah dia sentiasa. hati kamu nanti akan rasanya ketenangan yang tak terhingga. ada masa bukak tafsir Alquran, baca lah, pasti kamu akan jumpa sesuatu yang sangat akan memberi pengajaran kepada kamu. dan pada itu, baru kamu tahu mengapa Allah memberi ujian sebegitu kepada kamu. dan kamu rasa bersyukur tersangat kerana mendapat musibah atau ujian tersebut. dan disitu lah akan datangnya kekuatan :) hmm selalu bila aku ada masa, aku tengok ceramah. tak kisah la time bila punn. seronok lah. kadang kadang bila aku dapat info baru tentang islam, aku rasa cam excited. haha

hidup ni kene ada perubahan, perubahan kepada yang lebih baik. aku frust sebab putus cinta baru baru ni. tp bila difikirkan. kalau ada jodoh tak kemana. dalam bercinta, aku tak suka untuk meninggalkan kekasih aku, kenapa ? sebab aku takut kalau kalau aku buat keputusan yang salah sebab meninggalkannya. mana lah tahu kalau kalau dia orang yang paling layak untuk aku. hmm dan aku juga takut aku menyesal setelah meninggalkannya. so tak kisah la kalau selama ni aku memang selalu ditinggalkan. tapi tape, biar orang buat kita, jangan kita buat orang. dalam bercinta, my attitude is based on how you treated me :) so kalau aku layan kau sebegitu, maknanya kau telah melayani aku juga sebegitu :) pape pun, Allah da kata pada kaum adam bahawa Allah akan memberi kamu isteri yang menyerupaimu agar kamu dapat saling memahami dan bermesra dengannya. haaa, so kalau korang korang ni bercinta, tapi percintaan tu tak sampai kemana, adalah tu sebab nyaa. cuma Allah yang tahu rahsia itu :)

No comments:

Post a Comment