Monday 4 February 2013

school and hostel life

assalamualaikum,

hmm bosan la hari nii, tiba tiba teringat zaman zaman sekolah time form 4 dan form 5, kay aku cerita masa form 4 dulu lahh, memula masuk TIKL cam rasa kekok jugak, semua muka baru, tade sorang pun yang aku kenal. haha baru masuk bulan pertama aku da mula admire kat seseorang. haha setiap kali apa yang di buat, contoh cam senyum ke, cakap assalamualaikum ke, buat peace ke, even ternampak dia kat kantin pun aku da excited gila sampai tulis kat diary tiap tiap hari pasal diaa. haha diary tu masih ada lagi kat aku. bila tebaca balik, rasa kelakar pulak. haha then naik tengah tahun, da minat kat senior pulak, biasa la admire admire orang ni memang hobi aku, tapi aku tade la sampai cam bagitahu orang yang aku suka dia, tade la aku mengaku kat lelaki tu aku suka diaa, aku buat diam jee, dari jauh aku perhatikan. then tulis dalam diary lagi. bhaha. kay time dalam class pulak, pada mulanya tidur dalam class tu cam da sebati dengan aku. asyik asyik tidoo. lagi lagi time sejarah. haha kalau sejarah je, satu class tido, yang berjaga pun dua tiga orang jee, tu pun pelajar cemerlang. haha bila cikgu bagi homework, satu class tak siap sampai cikgu pun malas nak layan. hahah bila cikgu tade, lepak ramai ramai. main "truth or dare" laki pempuan semua main, haha time prep malam tido jela keje, kalau tak tido, sembang ramai ramai. tak pun merayau satu sekolah ushar ushar admire. hahah prep petang pun camtu, blaja tu ikut la kalau rajin. hahaha paling seronok hidup aku.

time form 5 pulak, hmm okay lahh. tade lah tido dalam class sangat tapi time sejarah, chemistry confirm aku tido. ta tahu asal. ada sekali aku tertido time physic, sedar sedar cikgu betul betul depan aku and tenung aku. ta payah cerita la betapa buruknya aku tido time tu, tak pasal pasal kene jawab soalan kat whiteboard, nasib baik aku tahu. hahah aku penah kene kan junior L.A.K, dorang diberi task ambil sign senior LAK. so dorang ingat aku senior LAK, tengok gaya lah aku ni macam mana. haha dorang pun ditipu oleh aku, sebelum dorang dapat sign aku, aku suh dorang menari poco poco kat court sepak takraw. pastu ramai orang tengok. da la hujan time tuu. haha pastu aku pun bagi lah sign akuu. hahah akhirnya dorang dapat tahu jugak. hahaha tapi budak budak tu tak berani nak marah aku, haha

time kat hostel, awal tahun lepas cam dorm aku kene "kacau". adalah satu bulan tu cam setiap pukul 2 pagi salah seorang budak dorm aku akan terjaga, setiap hari ! satu hari, tibetibe aku terjaga pukul 2. aku time tu dah cam "ouh tidak, kenapa aku !" aku tahu "benda" tu nak kacau aku harini . buat buat relax, buat buat tido. tapi ta boleh pulak nak tido. haihh. aku bukak lampu, baring baring atas katil tunggu bila nak tido. da la aku sorang je yang terjaga time tuu. titiba pintu dorm aku tu cam ada orang hentak. kuat lah pulak. padahal pintu tu kiteorang tak guna punn. kiteorang guna pintu lagi satu. aduhaii, dorm aku hujung. pintu tu pun hujung, memang laluan benda tu punn. aku cuak, aku sorok dalam selimut sampai la aku tertido. haha. 

kay time prep malam, buat kerja sekolah sambil dengar MP3. kadang kadang borak, kadang kadang baca majalah. kadang kadang tido, kadang kadang order pizza makan ramai ramai, kadang kadang pegi dating, bhaha bapak terukk. eh aku happy hidup camni. hahah ada sekali aku kantoi phone dengan warden. time tu kat asrama. tgh charge phone. hati da mula tak sedap , aku pun cakap kat kawan aku "eh aku ta sedap hati, aku tana charge daa" tiba tiba "ya Allah, bagi saya benda ni" ouh tidak, warden da rampas phone yang ada kat tangan aku time tuu. haha dia bg aku choice samada nak dia rampas atau nak campak. aku cakap aku nak campak,. alah phone murah, aku campak sampai teburai, pastu dia suh buang dalam tong sampah kat luar dorm aku, lepas warden bla aku kutip balik. dan phone aku masih hidup ! hahah yang paling memalukan warden tu cikgu sejarah aku ! what ?! memang malu la bila terserempak dgn diaa kat skolah. hahah

amboi panjang pulak -.-

No comments:

Post a Comment